۱۳۹۵ دی ۲۱, سه‌شنبه

فریدون آسرایی: جای اعتمادی، اصفهانی و عصار در جشنواره خالی‌ست

از سوی خواننده «عشق یعنی» در نشست خبری جشنواره موسیقی فجر عنوان شد؛
فریدون آسرایی: جای اعتمادی، اصفهانی و عصار در جشنواره خالی‌ست
موسیقی‌ما – خواننده آلبوم «عشق یعنی» در نشست  خبری سی و دومین جشنواره موسیقی فجر گفت: تمامی این سال‌هایی که در ایران هستم از جشنواره موسیقی فجر چیزی جز یک اسم نشنیده بودم و این جشنواره به نظر من چیزی جز اجرای یکسری کنسرت و جشن‌های انقلاب نبود.

به گزارش «موسیقی ما»، فریدون آسرایی ادامه داد: «علنا جشنواره موسیقی چیزی نبود به‌جز یکسری کنسرت‌ که در دهه فجر اجرا می‌شدند؛ نه رقابتی بود و نه جایزه‌ای، هیچ شباهتی هم به جشنواره سینما نداشت، اما در واقع یک جشنواره سینمایی بود، ولی امسال برای نخستین‌بار گروه‌های موسیقی شرکت داده شده‌اند و جایزه‌ای هم برای آن در نظر گرفته‌اند. تا آنجا که شنیده‌ام، افرادی به‌عنوان داور در جشنواره موسیقی فجر شرکت می‌کنند. بنابراین خوشحالم که در این جشنواره حضور می‌یابم. در سال‌های قبل، جای خواننده‌های پاپ مانند خشایار اعتمادی، محمدرضا اصفهانی و علیرضا عصار خالی بود. البته من خودم را به آن‌ها ربط نمی‌دهم ولی جای تاسف دارد که امسال نیز آنها حضور ندارند.»

فریدون آسرایی گفت:‌ «به اشتباه، به من «استاد» می‌گویند، من استاد نیستم، به من بگویید «مهندس فریدون آسرایی!» آسرایی در ادامه این نشست خبری که به دلیل لحن طنز آسرایی، حاضرین در نشست نیز خستگی را از یاد برده بودند، گفت: «‌من براثر بی‌پولی، خواننده حرفه‌ای شدم و اگر پولدار بودم، دنبال این حرفه نمی‌رفتم. فکر نمی‌کنم قطعاتی که قرار است در جشنواره اجرا کنم تفاوت آنچنانی با اجرای آخرم که در دی‌ماه داشتم، داشته باشد. معمولا هر خواننده‌ای گلچینی از بهترین کارهایش را در کنسرت‌ها و جشنواره‌ها اجرا می‌کند. معتقدم در جشنواره موسیقی باید از همه افراد دعوت می‌شد اما از آنجا که بودجه‌ای برای جشنواره از طرف دولت درنظر گرفته نمی‌شود و همچنین مبالغ سنگینی را وزارت ارشاد باید برای اجاره سالن‌ها بپردازد از همین رو قاعدتاً به سراغ خوانندگانی می‌رود که روی بورس هستند و فروش زیادی دارند. ما باید به عرضه و تقاضا نیز در این میان نگاه کنیم.»

او ادامه داد: ما خواننده خوب زیاد داریم که جایشان در این جشنواره خالی است اما وقتی آقای مرادخانی به عنوان معاون امور هنری انتخاب شد مطمئن بودم ما در موسیقی تغییرات اساسی را شاهد خواهیم بود و خوشبختانه این تغییرات را در حال حاضر می‌بینیم.» این هنرمند درباره انتشار آلبوم جدیدش نیز گفت: من هیچ‌وقت آلبومی نداشته‌ام که کمتر از سه سال زمان ببرد. به احتمال زیاد، آلبوم جدیدم یک سال دیگر کار می‌برد.»
http://www.musicema.com/node/303963

*
*
*
**
*

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر